x تبلیغات
ساخت پلاک فلزی ، بج سینه فلزی ، تابلو فلزی ، لوح تقدیر فلزی

مراحل کلی اسید شویی پلاک فلزی

 مراحل کلی اسید شویی پلاک فلزی

  1. اسپری ماده شیمیایی مربوطه با استفاده از یک پمپ مقاوم به اسید بر روی سطح قطعه به گونه‌ای که یک لایه یکنواخت بر روی کل سطح ایجائ شود.
  2. فرصت دادن به مواد شیمیایی جهت انجام .اکنش‌ها مربوطه برای مدت 20 تا 30 دقیقه
  3. شستوشوی کامل قطعه توسط آب تمیز، ترجیحاً با استفاده از یک جت آب با فشار بالا، باید این اطمینان حاصل شود که اثری از مواد شیمیایی بر روی سطح باقی نماند. برای سطوح حساس ، از آب دیونیزه باید استفاده کرد.
  4. جمع آوری آب‌های آلوده به مواد شیمیایی

انتخاب روش مناسب

انتخاب روش مناسب و میزان تمیزکاری نهایی بج سینه بسته به اینکه چه میزان از مقاومت به خوردگی و یا زیبایی ظاهری مد نظر باشد، متفاوت است. روال کاری در اغلب کاربدها، شامل حذف عیوب جوش، اکسیدهای ناشی از جوش، مواد آلی و آلودگی های آهن است. در صورتی که تماماً از عملیات مکانیکی استفاده شود، به دلیل اینکه احتمال آلودگی آهن بسیار زیاد است، سالن تولید محصول باید به صورت کاملاً ایزوله انتحاب شود و کنترل دقیقی بر ابزار استفاده شده وجود داشته باشد، در غیر این صورت عملیات آلودگی زدایی بوسیله اسید نیتریک الزامی خواهد بود.
در مواردی که قوانین سختگیرانه‌ای در مورد پرداخت نهایی سطوح و مقاومت به خوردگی قطعه نشان سینه وجود داشته باشد، انتخاب روش مناسب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در این شرایط عمدتاً روش اسیدشویی موجب ایجاد نتایج بهتری خواهد شد. این یکی به خاطر تفاوت غلظت مرکب‌ها است و دیگر اینکه این نوع غلتک در فرو رفتگی ها هم نفوذ می‌کند و لایه نازک قرمزی در آنها باقی می‌گذارد. به خاطر اینکه مرکب قرمز با لایه‌های نازک رنگی که روی پلیت هستند ترکیب می‌شوند. در نتیجه محدوده بزرگی از ترکیب رنگ ایجاد می‌شود. به این ترتیب از سه رنگ قرمز و زرد و آبی رنگهای دیگری از جمله ارغوانی ، سبز و قرمز تیره ایجاد می‌شوند. از این پلیت 50 عدد نمونه چاپی گرفته شده که همه آنها تقریباً یکسان هستند. لوح تقدیر

اسیدشویی فولادهای زنگ نزن به روش های گوناگون

 اسیدشویی فولادهای زنگ نزن

اثرگذاری اسیدها به میزان قابل توجهی با دما تغییر می کند. به این معنی که نرخ اسیدشویی به میزان قابل توجهی با افزایش دما افزایش می‌یابد . البته محدودیت ‌هایی نیز برای بیشینه دمای مجاز وجود دارد. ترکیب شیمیایی و غلظت مخلوط اسیدی . فولادهای با عناصر آلیاژی بج سینه بیشتر، نیازمند اسیدهای قوی‌تر و یا با دمای بلاتری هستند تا از زمان طولانی اسیدشویی اجتناب گردد. ضخامت و نوع لایه اکسیدی : این فاکتور به میزان زیادی به دستورالعمل جوشکاری استفاده شده مرتبط است . جوشکاری به وسیله روش هایی که از گاز محافظ برای حفاظت حوضچه جوش انجام می‌شود. کمترین میزان لایه اکسیدی را ایجاد می‌کند. البته باید دقت کرد که گاز محافظ تا حد ممکن عاری از اکسیژن باشد. گاهی برای شکستن و حذف لایه اکسیدی ، نیاز به استفاده از یک عملیات اولیه مکانیکی است که این موضوع هنگام اسید شویی گریدهای پر آلیاژ فولاد زنگ نزن ساخت نشان سینه بیشتر خودنمایی می‌کند. اسید شویی یک سطح زبر ناشی از نورد گرم به مراتب سخت تر از اسیدشویی یک سطح با زبری کمتر ناشی از نورد سرد است.

رویین کردن و آلودگی زدایی

این روش مشابه روش اسید شویی لوح تقدیر است با این تفاوت که عامل مؤثر در این فرآیند اسید در دمای 20 گراد است. اسید به وسیله فرو بردن قطعه در حمام مربوطه یا به روش اسپری روی سطح اعمال می‌ شود .این عملیات موجب تقویت لایه رویین روی قطعه می‌گردد. این روش غالباً پس از اجرای عملیات تمیزکاری مکانیکی که ریسک وجود آلودگی های آهن بیشتر است، بکار می‌رود. همچنین به دلیل حذف و حل شدن آلودگی های سطحی در اسید استفاده شده، این روش برای آلودگی زدایی نیز استفاده می‌شود. پس از هر بار اعمال اسید ، شستوشوی قطعه با آب الزامی است. روش رویین کردنطبق استاندارهای جهانی صورت می‌گیرد ولی به طور کلی مراحل اجرای این روش در مراحل آتی شرح داده خواهد  شد.

روش های شیمیایی و اسید شویی فلزات

 روش های شیمیایی

استفاده از روش های شیمیایی برای ساخت بج سینه براحتی و بدون آسیب به پرداخت سطحی ، تمامی لایه های اکسیدی ایجاد شده در دمای بالا و آلودگی‌های ناشی از آهن را از بین می‌برد. شایان ذکر است که استفاده از روش‌های شیمیایی پس از مرحله حذف آلودگی‌های آلی از روی سطح صورت می‌گیرد. روش‌های شیمیایی رایج به شرح زیر می‌باشند.

الکتروپولیش

اساس کار روش الکتروپولیش ، حذف لایه های اکسیدی از طریق ایجاد خوردگی انتخابی و کنترل شده است. در این روش مواد شیمیایی به کار رفته با حمله به مناطق با مقاومت به خردگی  کمتر ، همچون ناحیه تخلیه شده از کروم ، موجب زدودن آنها می‌گردد. استفاده از روش الکتروپولیش نه تنها لایه‌های اکسیدی سطحی را حذف می‌کند، بلکه موجب بهبود کیفیت سطحی نیز می‌گردد. سطح ماده علاوه بر براق و صیقلی شدن، دارای میکرو پروفیل سطحی بسیار یکنواختی خواهد شد.

اسید شویی

اسید شویی مرسوم ترین روش شیمیایی برای از بین بردن اکسیدها و آلودگی های آهن است. اسید شویی به سه روش ساخت نشان سینه قابل انجام است که عبارتند از : حمام اسیدشویی ، خمیر اسیدشویی و محلول اسیدشویی. هر کدام از این روش ها به طور کامل شرح داده می شود. بعد از اسید شویی ، شستوشوی کامل قطعه توسط آب الزامی است. کیفیت آب استفاده شده برای شست و شوی قطعه از جمله میزان قابل قبول یون کلر موجود در آن، بسته به ویژگی های سطحی مورد نیاز ، می‌تواند متغیر باشد. عملیات اسید شویی  لوح تقدیر عمدتاً با استفاده از اسید نیتریک است. استفاده از مواد حاوی اسید نیتریک ممنوع است زیرا باعث خردگی حفره‌ای می شود. میزان مؤثر بودن روش اسید شویی به موارد زیر بستگی دارد.

  1. سطح : باید عاری از آلودگی های آلی باشد .
  2. دما : اثرگذاری اسیدها به میزان قابل توجهی با دما تغییر می‌کند. به این معنا که نرخ اسیدشویی به میزان قابل توجهی با افزایش دما افزایش می‌یابد . البته محدودیت هایی نیز برای بیشینه دمای مجاز وجود دارد.
  3. ترکیب شیمیایی و غلظت مخلوط اسیدی 

بلاست کردن فولاد زد زنگ

 بلاست کردن

استفاده از ماسه و سنگ ریزه برای بلاست کردن در برخی موارد برای از بین بردن اکسیدهای سطحی رنگی و آلودگی ناشی از ذرات آهن در فولاد زنگ نزن به کار برده می شود. باید دقت شود که ماسه یا سنگ ریزه استفاده شده کاملاً تمیز باشد. همچنین مواد به کار رفته برای بلاست نباید پیشتر برای بلاست فولاد کربنی ساخت بج سینه مورد استفاده قرار گرفته باشد. ماده استفاده شده برای بلاست همچنین نباید خیلی قدیمی باشد ، به دلیل اینکه به مرور زمان آلوده می‌گردد. در این روش میزان زبری سطح پارامتر مهم و محدود کننده این فرایند است. با استفاده از فشار و با زاویه برخورد کم، می‌توان به شرایط مطلوبی برای اغلب کاربردها دست یافت . در صورت استفاده از روش سطحی ساچمه زنی با استفاده از ذرات صاف و منظم ، نه تنها می‌توان اکسیدهای سطحی رنگی را با به دست آوردن یک سطح صاف و صیقلی برای نشان سینه از بین برد، بلکه از طریق ایجاد تنش های پسماند فشاری بر روی سطح ، می‌توان مقاومت به خستگی و ترک تنشی و خوردگی را کاهش داد.

برس سیمی

با به کار بردن برس سیمی از جنس فولاد زنگ نزن یا نایلونی، عمدتاً نتایج مطلوبی برای حذف لایه های اکسیدی سطحی حاصل می شود. مزیت این روش این است که هیچگونه سطح خشن یا زبری را در قطعه ایجاد نمی‌کند ولی عیب عمده این روش عدم اطمینان از زدودن کامل منطقه تخلیه شده از کروم زیر لایه اکسید سطحی است. این روش نیز مشابه سایر روش های مکانیکی دارای خطر بالای ایجاد آلودگی در قطعه است. از این رو باید از ابزار تمیزی که پیشتر برای تمیزکاری فولاد کربنی استفاده نشده باشد، استفاده کرد.

جمع بندی تمیزکاری فلز ساخت لوح تقدیر مکانیکی

یک روش تمیزکاری مکانیکی متداول در خط تولید یک کارخانه باید شامل موارد زیر باشد :

  1. بر طرف نمودن عیوب جوش با روش سنگ زنی
  2. حذف ماده آسیب دیده به دلیل حرارت بالا و در صورت امکانحذف ناخالصی های آهن. دقت شود که زبری سطح در حد قابل قبولی باشد.

لوح های یادبود و لوح سپاس

 لوح های یادبود

لوح های یادبود یا لوح تقدیر را می توان به دلایل مختلف مورد استفاده قرار داد: تولد، ازدواج، مرگ، بازدید از خانواده سلطنتی یا سایر افراد VIP، کمک های مالی قابل توجه یا آثار باستانی، افتتاحیه های تجاری، یا برای نشان دادن جایی که ساختمان ها در گذشته، افراد مشهور زندگی می کردند یا چیزهای مهم و جالب. ساخته شد.

مواد مورد استفاده برای لوح های یادبود

این که پلاک از چه ساخته شده است، به همان اندازه که به انتخاب شخصی بستگی دارد، به جایی که باید ثابت شود بستگی دارد. اگر قرار است پلاک بیرون از در قرار گیرد، می‌خواهید که بتواند هر چیزی را که آب و هوا می‌تواند به ارمغان بیاورد، تحمل کند. در این صورت، برنز، فولاد ضد زنگ و پرسپکس انتخاب های واضحی هستند. برنز و فولاد در صورت لزوم قرن ها دوام خواهند داشت. perspex نسبتاً سخت‌تر است، اما همچنان برای سال‌های طولانی ظاهر خوبی خواهد داشت.

برپایی لوح های یادبود

اگر قرار است این پلاک یا نشان سینه در داخل خانه قرار گیرد، برنز را می توان به لیست بالا اضافه کرد، همانطور که آلومینیوم روکش شده می تواند. آلومینیوم در چهار رنگ برنزی، نقره ای، طلایی و سفید عرضه می شود. به پولیش نیازی ندارد و جایگزین ارزان تری برای فلزات سنتی است. روش چاپ یعنی سابلیمیشن نیز سریعتر از اچکی است که برای فلزات استفاده می کنیم. اگر عجله دارید، این آن را ایده آل می کند، اما این ماده صدها سال مانند برنز، فولاد و برنج دوام نخواهد آورد.

اگر می‌خواهید یک پلاک یادبود کلاسیک و بج سینه کلاسیک در داخل خانه توسط VIP بازدیدکننده شما رونمایی شود، برنج عالی است. به پولیش منظم نیاز دارد و در طول سال‌ها عمق درخشندگی ایجاد می‌کند که هیچ فلز دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند.

برنز ظاهری ناهموارتر و پوشیدن سخت تر دارد. می تواند در برابر یخبندان، باد، باران، تگرگ، آفتاب و هر چیز دیگری که آب و هوای بریتانیا می تواند به آن بیافزاید، مقاومت کند.

گروه تولیدی پلاک ساز با در اختیار داشتن گروهی از ‌طراحان زبردست و سازندگان مجرب در کارگاه‌های مجهز و پیشرفته به شما تضمین می‌کند که بج فوری را در زمان معین به سفارش دهندگان تحویل دهد. ضمنا بج‌های ساخته شده توسط کارگاه پلاک ساز کیفیتی بی نظیر خواهند داشت. شما می‌توانید انواع نشان و بج سینه و همچنین اتیکت کت را به ما سفارش دهید و در کوتاهترین زمان آن را تحویل بگیرید.

تابلوهایی که در اطراف ما وجود دارد چه اطلاعاتی می رساند

 وقتی صحبت از آنچه روی تابلو و نشان سینه است، می‌توانید فلز را رها کنید یا کلمات و/یا اعداد را با رنگ‌های سخت و ماندگار بیشتر نمایان کنید. ما می توانیم فلز را با شماره، نام خانه، نام خانوادگی یا هر ترکیبی از موارد بالا حک کنیم. با این حال، بهتر است اطلاعات زیادی در مورد علامت خود قرار ندهید. خواندن یک عدد بزرگ خوب بسیار واضح تر از متن کوچک است، به خصوص در تاریکی یا باران شدید، و پیدا کردن خانه شما را آسان می کند - که به هر حال، دلیل اصلی داشتن تابلوی خانه است.

قرار دادن و تثبیت
به همین دلیل، ایده خوبی است که تابلوی خانه خود را به راحتی از جاده تشخیص دهید. اگر یک باغ کوچک در جلو داشته باشید، مردم می توانند تابلو را به وضوح به وضوح ببینند، حتی اگر روی ساختمان نصب شده باشد، اما اگر رانندگی طولانی تری دارید، قرار دادن تابلو روی دیوار و بج سینه یا حصار باغتان با کسانی که به دنبال آن هستند مهربان تر است.  تابلوی خانه براق، نامرتب و با قرارگیری مناسب از فاصله دور به راحتی قابل مشاهده است و زندگی بازدیدکنندگان شما را بسیار ساده تر می کند.
می‌توانید تابلو را همسطح با دیوار تعمیر کنید یا به آن افتخار کنید: ما هر دو نوع اتصالات و پوشش‌های پیچ را به همراه آن‌ها عرضه می‌کنیم، بنابراین این به ترجیح شما و سطحی بستگی دارد که علامت را به آن وصل می‌کنید. تابلوی خانه از جنس استنلس استیل همچنین می تواند با چوب پشتیبان شود، اگر بخواهید، به شما امکان می دهد از اتصالات نامرئی استفاده کنید (آنها از صفحه پشتی چوبی عبور می کنند و سپس صفحه فولادی ضد زنگ به جلو چسبانده می شود). تثبیت‌های نامرئی عمدتاً به دلایل زیبایی‌شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همچنین به این معنی است که تابلو به راحتی توسط خرابکاران حذف نمی‌شود.
هر طرح و اندازه ای از تابلوی خانه فولادی ضد زنگ که بخواهید، ما می توانیم آن را تهیه کنیم. همچنین اگر می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های دیگر صحبت کنید، خوشحال می‌شویم به شما توصیه کنیم. پس همین امروز با ما تماس بگیرید و اجازه دهید پلاک ساز به شما کمک کند ظاهری هوشمندانه به خانه خود بدهید.

گروه تولیدی پلاک ساز با در اختیار داشتن گروهی از ‌طراحان زبردست و سازندگان مجرب در کارگاه‌های مجهز و پیشرفته به شما تضمین می‌کند که بج فوری را در زمان معین به سفارش دهندگان تحویل دهد. ضمنا بج‌های ساخته شده توسط کارگاه پلاک ساز کیفیتی بی نظیر خواهند داشت. شما می‌توانید انواع نشان و بج سینه و همچنین اتیکت کت و را به ما سفارش دهید و در کوتاهترین زمان آن را تحویل بگیرید.

تابلوهای محیط داخلی که از جنس استیل ساخته می شوند

روش اجرای چاپ و حکاکی بر روی انواع فلزات

 اندازه های چاپ روی نشان سینه

اگر این اندازه ها در طرفین و بالای پلیت  مساوی و در پایین بیشتر باشد باعث می شود که طرح متعادل‌تر دیده شود. اگر این اندازه‌ها در تمام اطراف یکسان باشد طرح در بالا سنگین دیده خواهد شد. این نمونه را می‌توانید قاب کنید یا بین تکه‌ای چوب و شیشه قرار بدهید . نحوه ارائه کار خیلی مهم است چرا که قاب گیری بد آن را بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

ضمیمه

خوب است بدانیم هر کدام از مواد و وسایل مورد نیاز اچینگ ، چگونه ساخته می‌شود و در شرایطی که آنها را در دسترس نداریم قادر باشیم بسازیم . ولی به هر حال برای شاگردانی که مراکز خرید آنها را در دسترس دارند ساختن ماده عایق و وسایل دیگر فقط اتلاف وقت است.

دابر

دایره ای به قطر 5/7 سانتی متر از مقوا ببرید، یک مشت اره خرده یا مقوا یا موی یال و دم اسب درون آن بریزید و پارچه کتانی بزرگی بردارید و دایره و محتوی آن را در آن قرار دهید و این مواد را در دایره دیگری از جنس چرم یا پوست بز کوهی بگذارید و محکم سر آن بپیچید و با نخ ببندید، به طوری که سطح دابر صاف باشد. شکل دابر باید شبیه به قارچ باشد.

تامپون

یک تکه از بهترین نمد را که 5/12 سانتی متر عرض دارد بردارید و به قطر 5 سانتی متر با نخ آن را تا آنجا که ممکن است ( بعد از اینکه آن را پیچیدید) محکم ببندید و اضافه‌ها را با قیچی ببرید و قبل از استفاده همیشه مواظب باشید که خاشاک و گرد و غبار روی آن نباشد چرا که پلیت خراشیده می شود.

رنگ ساب و تخته ساب

یک سنگ لیتوگرافی قدیمی وسیله خوبی است برای ساخت بج سینه ولی در صورت نبودن آن از یک قطعه ضخیم شیشه زبر و خشن هم می‌توانید استفاده کنید. رنگ ساب را می‌توان خرید یا اینکه سفارش ساخت آن را به یک سنگ تراش محلی داد.

گروه تولیدی پلاک ساز با در اختیار داشتن گروهی از ‌طراحان زبردست و سازندگان مجرب در کارگاه‌های مجهز و پیشرفته به شما تضمین می‌کند که بج فوری را در زمان معین به سفارش دهندگان تحویل دهد. ضمنا بج‌های ساخته شده توسط شرکت پلاک ساز کیفیتی بی نظیر خواهند داشت. شما می‌توانید انواع نشان و بج سینه و همچنین بج کت را به ما سفارش دهید و در کوتاهترین زمان آن را تحویل بگیرید.

نیاز تمام شرکت ها داشتن تابلو فلزی در ورودی اتاق هایشان است

 آشنایی بیشتر با متریال های مختلف

شکل گیری متریال ها و آماده سازی آن
برای به وجود آوردن چاپ های دستی در ساخت بج سینه ، قبل از به کارگیری مواد و مصالح کار ، سطح زیرین اثر که عمل حکاکی روی آن شکل می گیرد اهمیت می یابد . این سطح زیرین را قالب چاپی ، ورقه و یا حامل گویند که در زبان فرانسوی نیز آن را ماتریس و یا سوپر و یا کلیشه می نامند ، یعنی همان وسیله ای که در گذشته های دور در ایران ، صنعتگران از مهرهای استوانه ای شکل که اکثراًاز سنگ های قیمتی تهیه می شد استفاده می کردند که متعلق به 3500 پ م است.
فرق مهرهای استوانه ای شکل ایران با قالب های اروپایی که در سطح صاف به اجرا در می آمد در این نکته نهفته است که مهرهای استوانه ای کاملاً دوار بودند و کنده کاری و حکاکی روی آنها بسیار مشکل و پیچیده تر از حکاکی روی سطح ساخت پلاک فلزی صاف چون سنگ ، چوب ، فلز و شیشه بوده است .
از آن رو که کنده کاری روی سنگ نیز به عنوان حامل ، سختی بسیار داشت ، پس از چندی چوب جایگزین آن گردید و از آنجا که چوب نیز انواع گوناگون داشت ، برای چاپ های چوبی از چوب هایی استفاده می کردند که نرمی بیشتر داشتند . بدین ترتیب ، هنرمندان ، برای دستیابی به نرمی و انعطاف پذیری بیشتر ، از ماده ای چون لینولئوم یعنی ماده ای که انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با چوب دارد – بهره جسته اند و امروز نیز چاپگران از فلزات گوناگون که با خورنده های اسیدی به روش غیر مستقیم حک می گردد استفاده می کنند و از شیشه نیز در چاپ صاف بهره می گیرند که به ویژگی آنها اشاره می شود.

به کارگیری چوب های مختلف به عنوان کلیشه های سخت در چاپ برجسته
چوب ماده است که حکاکان ، چاپگران و هنرمندان به عنوان ماده سطح زیرین اثر به کار میگیرند و در غرب به آن ماتریس و یا به عبارتی دیگر سوپر می گویند، یعنی ماده ای که امکان کنده کاری و حکاکی آسانتر را به هنرمندان و صنعتگران می دهد. به همین علت و به علت حمل آسان آن در مقایسه با سنگ ، برخی از درختان را برای این منظور مناسب دیده و از تنه آن بهره می گیرند . در این ارتباط ، ابتدا از چوب بلوط نیز کارآمد شد. در واقع این هنرمندان بیش از هر چوب دیگری از چوب گلابی بهره می برند که بافتی فشرده دارد و امکان خطوط ظریف تری را به آنان می دهد . در به کارگیری قالب های سخت از درخت گیلاس ، عناب ، انجیر و گاه نیز از درخت گردو بهره می گیرند ، اما در به کارگیری قالب های نرم ( قالب هایی که تا حدودی نرم تر از چوب اند ) از درخت کاج یا سپیدار و صنوبر استفاده می کنند ، چرا که چوب های سخت با فشرگی خاصی که دارند ، نه تنها خطوط ظریف تری را ارائه می کنند ، بلکه برای ایجاد سایه روشن نیز کیفیت بیشتری دارند و رنگ نیز روی سطح صاف آنها با غنای بیشتری به نمایش در می آید. از این رو ، زمانی هنرمندان از چوب های نرم استفاده می کنند که نیازی به اجرای ظرافت کاری چندانی ندارند و آثاری که می آفرینند القا کننده خشونت بیشتری در اجرای خطوط اند. در حال حاضر ، چاپگران چوب هایی را که نه خیلی سخت و نه چندان نرم هستند مانند چوب توسکا ، افرا ، سیب ، بید و دیگر چوب هایی که فشردگی کمتری دارند بر می گزینند.

استفاده از لینولئوم و فلاکسی گلاس به عنوان کلیشه های نرم و انعطاف پذیر در چاپ برجسته و گود

بعد از به کار گیری سنگ و چوب ، هنرمندان چاپگر دنبال ماده ای بودند که انعطاف پذیری و نرمش بیشتری نسبت به سنگ و سپس چوب داشته باشد تا در کنده کاری و در حرکت خطوط و در اجرای جهات گوناگون دچار مشکل نشوند . کار روی چوب سیالیت و آزادی را از دست هنرمندان می گیرد ، زیرا نه تنها چوب خود ماده ای سخت است و کنده کاری و نقر روی آن فشار بیشتری را می طلبد و سبب کم شدن روانی در اجرای طرح می گردد ، بله انواعی از آن دارای رگه و گره هستند و گاه نیز پیچ و تاب بر می دارند و سطح صاف را به سطحی ناصاف تبدیل می کنند و امکان حرکت آزاد را از هنرمند می گیرند و طراحی او را در چهارچوب جنسیت سخت خود محصور می کنند ، هرچند این محدودیت ها گاه برای بعضی از آثار هنری حسن به حساب می آید، چرا که به بیان هنرمند با توجه به خشونتی که دارد چه در اجرای طراحی فرم و چه در به کارگیری رنگ کمک می رساند. بدین ترتیب ، در این جست و جو ، آنان توانستند از ماده ای بسیار نرم و تنعطاف پذیر به نام لینولئوم ، که ماده ای مشمع گونه و یا کائوچوست ، بهره گیرند و آثارشان را با آزادی بیشتری ، با توجه به فشار کمتری که نیاز دارد ، به وجود آورند.
هنرمندان در این وادی از ماده ئیگری نیز سود برده اند که به فلاکسی گلاس شهرت یافته است ، یعنی ماده ای شفاف و شیشه ای شکل و تا حدودی سخت تر از لینولئوم.
قابل ذکر است که لئولنوم گاه شباهت بسیاری به کفپوش دارد که معمولاً در ساختمان سازی و به ویژه در پوشش کف اتاق ها و سالن ها به کار می روند. برخی از این گونه مواد بسیار خشک ، نازک و شکننده اند و برخی دیگر بیش از اندازه نرم ، تا حدودی ضخیم تر و انعطاف پذیرترند ف به طوری که در زیر پرس چاپ های دستی با فشار زیاد تغییر شکل می دهند و طراحی هنرمند از قالبی که در نظر گرفته است خارج می شود که بی تردید قابل استفاده برای نومنه گیری نیستند . بدین ترتیب ، هنرمندان از نوعی لینولئوم استفاده می کنند که نه بسیار نازک باشد و نه خیلی ضخیم ، نه شکننده و نه بیش از اندازه انعطاف پذیرو همچنین ، این ماده برای گراورسازی باید حدوداً یک تا دو میل قطر داشته باشد.

گروه تولیدی پلاک ساز با در اختیار داشتن گروهی از ‌طراحان زبردست و سازندگان مجرب در کارگاه‌های مجهز و پیشرفته به شما تضمین می‌کند که بج فوری را در زمان معین به سفارش دهندگان تحویل دهد. ضمنا بج‌های ساخته شده توسط شرکت پلاک ساز کیفیتی بی نظیر خواهند داشت. شما می‌توانید انواع نشان و بج سینه و همچنین اتیکت کت را به ما سفارش دهید و در کوتاهترین زمان آن را تحویل بگیرید.

روش حکاکی به صورت بر روی فلز انجام می شود

  در روش حکاکی قلم را باید مثل یک مداد به کار برد. حکاکی بعد از قرار گیری نواحی آکواتینت در اسید و خورده شدن طرح انجام شده است.در ابتدا ، روی پلیت روش آکواتینت انجام شده و طرح روی آن پیاده شد و پلیت در معرض اسید قرار گرفته است .

چاپ

برای چاپ و تولیدی بج سینه در این پلیت ، تمیز کردن با تنظیف اصلاً لزومی ندارد ولی ، روش پاک کردن مرکب با دست انجام می‌شود، مرکب باید کمتر و غلیظ‌تر از مرکب یا روغن غلیظ استفاده کنید که هم مناسب است و هم نمی چسبد. مراحل بعدی چاپ، همان روش به کار رفته در اچینگ است.

تکثیر

تعداد نمونه‌ای که لازم است چاپ کنید به انتخاب شخصی خودتان بستگی دارد به هر حال فقط تعداد محدودی چاپ می توان از یک پلیت گرفت. از روش درای پوینت بین 8 تا 15 عدد گرفته می‌شود در حالی که در مورد اچینگ از یک تا 75 یا 100 نمونه می‌توان گرفت. معمولاً تعداد چاپ در هر مورد بین 10 تا 75 می باشد. بعد از چاپ تعدادی از نمونه ها را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آن‌ها تقریباً یکسان هستند و در رنگمایه و غلظت مرکب تفاوتی ندارند و آنها را به صورت تک تک ، شماره گذاری کنید. اگر کل نمونه‌های چاپ شده 50 عدد می‌باشد به همین دلیل آنها به این شکل شماره گذاری می شود و شماره را در قسمت چپ پایین درج کنید. عنوان کار را در وسط و امضاء را در گوشه سمت راست انجام دهید.

قاب گیری و ساخت پلاک فلزی

مقوای سفید را به پهنای حداقل 3 میلی متر در ضخامت انتخاب کنید ( ضخامت آن 3 میلی متر باشد) و پهنایش طوری باشد که بتوان از آن حاشیه های خوب از 10 تا 15 سانتی متر به دست آورد.
اندازه نمونه چاپ شده را با 3/1 سانتی متر اضافه تر در بالا و طرفین و 6/1 سانتی متر در پایین علامت بزنید . با یک خط کش فلزی و تیغ این اندازه را ببرید . و نمونه چاپ شده را از پشت با چسب نواری به قاب بچسبانید. حاشیه های نمونه چاپ شده را طوری جا بگذارید که خطوط کناره پلیت که چاپ شده است قابل دیدن باشد یعنی 3/1 سانتی متر در هر طرف و 6/1 سانتی متر در پایین .

گروه تولیدی پلاک ساز با در اختیار داشتن گروهی از ‌طراحان زبردست و سازندگان مجرب در کارگاه‌های مجهز و پیشرفته به شما تضمین می‌کند که بج فوری را در زمان معین به سفارش دهندگان تحویل دهد. ضمنا بج‌های ساخته شده توسط شرکت نشانه ساز کیفیتی بی نظیر خواهند داشت. شما می‌توانید انواع نشان و ساخت بج سینه و همچنین اتیکت کت را به ما سفارش دهید و در کوتاهترین زمان آن را تحویل بگیرید.

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد